Цікаві вправи та ігри
для дітей з ООП
Корекційні вправи для неспокійних дітей
Для неспокійних,
імпульсивних дітей доцільно заняття чергувати зі
спеціальними
вправами, які вимагають спокою і самовладання.
Ці вправи можуть
бути наступними:
1. Посидіти спокійно 5-10-15 секунд.
2. Посидіти мовчки, заклавши руки за спину.
3. Повільно мовчки проводити рукою по краю
стола.
4. Тихо встати і сісти.
5. Тихо
пройти до вікна
(до двору), повернутися
на своє місце і сісти.
6. Тихо підняти і опустити книжку (можна кілька
разів).
Вправи для розвитку моторики і уваги
1. Вправа «Повтори за мною».
Дитина повинна по
інструкції:
а) протягнути руки вгору, вниз, направо, наліво
(якщо не знає «направо»,
«наліво», то «на
вікно», «на двері»);
б) показати
витягнутою рукою на
названий предмет (вікно, стіл,
книга і т.д.);
в) намалювати
крейдою (олівцем) круг
(паличку, хрестик) вгорі,
внизу, праворуч, ліворуч дошки (зошита).
2. Вправа «Який я сильний».
Вправа для
пальців рук: розчепірити
пальці, стиснути кулак
–розтиснути; з стиснутого кулака по черзі випрямляти пальці.
3. Скачувати з пластиліну кульки, змійки,
ланцюжки.
4. Вправа «Допоможи».Перекладати дрібні предмети
(кульки) із однієї коробки в іншу. Зібрати
розсипані на
підлозі дрібні предмети в коробку.
5. Вправа «Я майстер».Проколювати товстою голкою
дірочки в товстому папері.
6. Вправа «З’єднай».
Крейдою на
дошці або олівцем
на аркуш паперу
ставлять дві крапки,
дитина повинна
пальцем провести лінію,
що їх сполучає
(крапки даються в різних напрямках).
7. Вправа на рівновагу.
Дитина повинна:
а) пройти по накресленій лінії (пряма, круг,
хвиляста);
б) пробігти по дошці, несучи який-небудь пред
Вправи для розвитку
пам’яті та уваги
1. Вправа «Швидко назви». показуємо дитині
картинки і швидко
їх прибираємо. Дитина
повинна по пам’яті назвати, що бачив.
2. Кілька
разів вдаряють по
долоні або олівцем
об стіл. Дитина
повинна сказати, скільки разів.
3. Вправа «Повтори за мною».Проводиться ритмічний
стукіт (паличкою об
стіл). Від дитини
вимагається
повторити його.
4. Вправа «Покажи».Виконується який-небудь
рух. Дитина по
пам’яті повинна його повторити.
5. Знайди, що змінилося. Перед дитиною
кладеться 5-6 іграшок,
вона повинна запам'ятати,
як
вони лежать,
а потім закрити
очі. В цей
час 2 іграшки
міняються місцями, потім
дитина відкриває очі і повинна
зрозуміти, що змінилося, та
повернути іграшки на
місця. Кількість змінюваних місцями іграшок збільшується, коли дитина може
повністю відновити
розташування всіх
предметів.
6. Вправа «Знайди відмінності». Дитині пропонуються:
а) серія картинок
по дві картинки
на кожній картці; у кожній картинці треба знайти п'ять
відмінностей; б) картка з
зображенням двох
картинок, що відрізняються
один від одного деталями. Необхідно знайти всі наявні
відмінності.Інструкція:«Подивися
уважно на цю
картку. На ній
зображені дві
картинки, що
відрізняються одна від
одної різними деталями. Необхідно швидко знайти всі наявні
відмінності. Починай шукати».
7. Вправа «Викладання візерунка з мозаїки». Дитині пропонують
за карткою-зразком викласти
з мозаїки: цифри, букву, простий візерунок і силует.
Інструкція: «Подивися,
на цій картці
зображена цифра (буква, візерунок, силует). З мозаїки
потрібно викласти точно таку саму цифру (букву,
візерунок, силует), як
на картці. Будь
уважний. Приступай до роботи».
Немає коментарів:
Дописати коментар